Travel First Class

Manila - gravid

Publicerad 2018-01-12 14:27:36 i Allmänt,

Blev en resa jobbigare än jag trodde. Jag är ju gravid och långflighten tog på krafterna. Det finns många sätt att ta sig till Manila men denna gången åkte vi Singapore Airlines; Göteborg-Köpenahman-Singapore-Manila. Annars har jag hört mycket gott om Turkish, då blir det bara en mellanlandning om man åker från Göteborg iaf.
 
I manila blev det intensivt som alltid. Det var jobb i dagarna fyra och det innebar kontorsbesök, rekrytering, avstämningar, konferens, julevent med sjömännen och deras familjer samt ett besök i provinsen Leyte. I Leyte stöder vi en skola, Santiago Elementery School och det är underbart att träffa dessa goa ungar. På bilden nedan serveras d varm lunch(två ggr i veckan) en av de åtgärder vi gjort. Vi har också; byggt nytt kök, gett alla barn skor, medical check ups, de har fått matboxar samt byggt en basketplan. Skolan drabbades hårt efter en tyfon för några år sedan och det är fantastiskt att se vad man kan hjälpa med så lite pengar. Det ger mig en verklighetsuppfattning och tacksamhet över livet.
 
Santiag Elementry School
 
Crew Chart teamet (Kontoren samt sjömännen på ledighet).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

- När jag blir stor vill jag ha ett jobb där man får resa! Japp det var drömmen! Och så blev det ju till viss del. Jag arbetar inom Ship Management och Bygg. Det blir både inrikes och utrikes resor i jobbet och privat. Följ med!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela