Travel First Class

Rom

Publicerad 2017-07-05 22:58:00 i Resa,

Och så blev det såklart besök till Rom. Vi hade förberett det väl. Vi anlände lördag kväll, bodde på Marriott Courtyard, en bit utanför. Vi tog tåget hit från flyget. Billigt och smidigt. Klicka här för länk till tåg/metrokarta för Rom. Tåget från flyget till hotellet tog ca en timma, ett byte och kostade EUR 16.
Man kan köpa olika turistkort vilket är väl värt om man har ett par dagar. Annars är taxi också helt okej. Taxi kostade för oss EUR 17 från hotellet till Coluseum. Tog ca 20 min.
Vi hade inte så lång tid i Rom men vi hann med en guidad tur av Coluseum, så häftigt! Sedan gick vi på stan förbi Fontana di Trevi, Spanska Trappan och avslutade såklart dagen med gelatto. Första resan tillsammans jag och min underbara pojkvän, eller första resan till denna typ av semestrande och vi hade väldigt trevligt! Det blir fler resor!

Kommentarer

Postat av: frida G Svensson

Publicerad 2017-07-08 19:23:11

jag ville SÅ gärna älska Rom, men...det gjorde jag inte. Jag kan inte sätta fingret på vad det var, men staden kändes inte bra, trygg eller trevlig. Och jag ville liksom va så himla eat love pray och bara älska varenda sekund av det.

Svar: Kan förstå dig. Det är så mycket historiskt imponerande och vackert men mycket tappar ju charmen med alla turister tycker iaf jag. Men våra timmar där blev lite kort, får jag chans vill jag nog trotts all tillbaka. Hann ju inte med Vatikanen.
Sofia Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

- När jag blir stor vill jag ha ett jobb där man får resa! Japp det var drömmen! Och så blev det ju till viss del. Jag arbetar inom Ship Management och Bygg. Det blir både inrikes och utrikes resor i jobbet och privat. Följ med!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela