Travel First Class

SAS

Publicerad 2017-06-19 20:55:00 i Flygbolag,

Vi flyger med SAS till Rom. Mitt tycke om SAS som bolag är ganska splittrat. Jag är själv medlem i SAS Bonussystem idag och tycker att det fungerar bra. Jag har också anslutit mitt SAS-kort till MasterCard så jag får poäng på allt jag handlar. Dock kan man inte använda poängen  till att hålla uppe nivån på sitt kort(ivory, silver, gold) till detta gäller bara flygresor som köpts. SAS mobil-app är lätthanterlig och jag gillar att ha boarding pass och in-checkning i mobilen.
Nackdelen med SAS är att de har extremt varierande service. Ibland undrar man om man är till besvär som resenär?! Om detta beror på konflikterna som varit i bolaget är ju möjligt, men man måste ju ändå komma ihåg att det är ett serviceyrke.
SAS har två klasser på sina flyg, istället för traditionella Economy och Business heter det SAS Go och Plus. Nackdelen med detta är att i GO(Economy) får man inget att äta utan här får man betala om man vill ha något att tugga på. Snålt tycker jag. (Gäller inte kontinentalflygningar).
 
SAS
+
Bra connections Europa
Bra appar till mobilen
Enkelt att boka
Bra bonussystem
 
SAS
-
Allt för ofta otrevlig flygpersonal
Ingen mat för SAS Go-resenärer
 
 

Kommentarer

Postat av: Frida%20G%20Svensson

Publicerad 2017-06-27 12:43:36

jag tycker SAS och Thomas Cook är det klart bästa!

Svar: Vilken trevlig blogg du har Frida :) var inne ock kikade!
Sofia Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

- När jag blir stor vill jag ha ett jobb där man får resa! Japp det var drömmen! Och så blev det ju till viss del. Jag arbetar inom Ship Management och Bygg. Det blir både inrikes och utrikes resor i jobbet och privat. Följ med!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela