Travel First Class

Danmark

Publicerad 2017-07-23 10:51:00 i Hotell, Resa,

Härliga Danmark. Blev en weekend denna gången. Fredag till söndag. Vi bilade och tog färjan Helsingborg-Helsingör. Om jag bara hade lyssnat på min chef så hade jag sparat några hundra för det lönar sig redan första gången att köpa en Bizz på Scandlines för attt åka T/R med färjorna eller bron. Kom bara ihåg att man behöver köpa den i förväg. Dessutom får man köra på först i förturskö samt man kommer i kön som sedan får köra av först. Väl investerade pengar om man nu ska åka.
Första natten blev i Rungsted. Vi bodde på Rungstedgaard(grön stjärna på kartan), det var ok men inte mycket med tanke på priset. Dock låg det ett stenkast från hamnen(orange cirkel på kartan) där kajen kantas av resturanger för kvällen. Hotellet hade dock riktigt bra frukost och så hade de bra sällskapsutrymmen så vi spelade biljard innan middagen, behöver jag säga vem som vann...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

- När jag blir stor vill jag ha ett jobb där man får resa! Japp det var drömmen! Och så blev det ju till viss del. Jag arbetar inom Ship Management och Bygg. Det blir både inrikes och utrikes resor i jobbet och privat. Följ med!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela